Skip to main content

Corporate

Pencapaian Piagam Pelanggan

Bil Janji Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Tidak MenepatiTempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Jumlah Perkhidmatan
Jumlah Menepati Standard % Menepati Standard Jumlah Tidak Menepati Standard % Tidak Menepati Standard
1 Memastikan bayaran bil dan invois dibuat tidak melebihi empat belas (14) hari dari tarikh penerimaan dokumen lengkap (melainkan dinyatakan sebaliknya dalam perjanjian kontrak) 4,869 bilangan bil 99.98% 1 bilangan bil 0.02% 99 bilangan bil persekutuan
11,571 bilangan bil negeri
2 Membekal data dan maklumat hidrologi dalam tempoh empat belas (14) hari bekerja -Penghantaran Data Hidrologi RHN ke BPSAH JPS Malaysia 143 stesen 100% 0 stesen 0% Kutipan data daripada 143 stesen.
  a) Hujan 127 stesen 100% 0 stesen 0% 127
  b) Aras Air 16 stesen 100% 0 stesen 0% 16
3 Memberi maklumbalas Aduan melalui SISPAA dalam tempoh 15 hari bekerja 312 aduan 99.36%  2 aduan 0.64% 318 aduan diterima. 314 selesai dalam tempoh. 4 dalam siasatan
4 Memberi khidmat nasihat / ulasan teknikal / maklumbalas dalam tempoh tidak melebihi empat (4) minggu:- 773 ulasan 100% 0 ulasan 0 % 773 ulasan
  JUMLAH 5,954 99.95% 3 0.05% 5,957

Pencapaian Piagam Pelanggan Jabatan Pengairan dan Saliran Negeri Selangor Sehingga Akhir 30 Jun 2023 setiap setahun.

Dikemaskini : Selasa, 4 Julai 2023

bahasa sharing button Bahasa Melayu
faq sharing button FAQ
hubungi sharing button Contact Us
aduan sharing button Feedback
sitemap sharing button Site Map
download sharing button Downloads