Tidak MenepatiTempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan
Jumlah Perkhidmatan
Jumlah Menepati Standard
% Menepati Standard
Jumlah Tidak Menepati Standard
% Tidak Menepati Standard
1
Memastikan bayaran bil dan invois dibuat tidak melebihi empat belas (14) hari dari tarikh penerimaan dokumen lengkap (melainkan dinyatakan sebaliknya dalam perjanjian kontrak)
4,869 bilangan bil
99.98%
1 bilangan bil
0.02%
99 bilangan bil persekutuan 11,571 bilangan bil negeri
2
Membekal data dan maklumat hidrologi dalam tempoh empat belas (14) hari bekerja -Penghantaran Data Hidrologi RHN ke BPSAH JPS Malaysia
143 stesen
100%
0 stesen
0%
Kutipan data daripada 143 stesen.
a) Hujan
127 stesen
100%
0 stesen
0%
127
b) Aras Air
16 stesen
100%
0 stesen
0%
16
3
Memberi maklumbalas Aduan melalui SISPAA dalam tempoh 15 hari bekerja
312 aduan
99.36%
2 aduan
0.64%
318 aduan diterima. 314 selesai dalam tempoh. 4 dalam siasatan
4
Memberi khidmat nasihat / ulasan teknikal / maklumbalas dalam tempoh tidak melebihi empat (4) minggu:-
773 ulasan
100%
0 ulasan
0 %
773 ulasan
JUMLAH
5,954
99.95%
3
0.05%
5,957
Pencapaian Piagam Pelanggan Jabatan Pengairan dan Saliran Negeri Selangor Sehingga Akhir 30 Jun 2023 setiap setahun.