Tidak MenepatiTempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan
Jumlah Perkhidmatan
Jumlah Menepati Standard
% Menepati Standard
Jumlah Tidak Menepati Standard
% Tidak Menepati Standard
1
Memastikan bayaran bil dan invois dibuat tidak melebihi empat belas (14) hari dari tarikh penerimaan dokumen lengkap (melainkan dinyatakan sebaliknya dalam perjanjian kontrak)
13,132 bilangan bil
99.97%
4 bilangan bil
0.03%
121 bilangan bil persekutuan 12,457 bilangan bil negeri
2
Memberi maklumbalas Aduan melalui SISPAA dalam tempoh 15 hari bekerja
1,059 aduan
99.91%
1 aduan
0.09%
1,069 aduan diterima.
9 aduan dalam tindakan
3
Memberi khidmat nasihat / ulasan teknikal / maklumbalas dalam tempoh tidak melebihi empat (1) bulan:-
1,730 ulasan
95%
90 ulasan
5%
1,820 permohonan diterima.
90 ulasan dalam tindakan
JUMLAH
15,921
99.4%
95
0.6%
16,025 perkhidmatan
Pencapaian Piagam Pelanggan Jabatan Pengairan dan Saliran Negeri Selangor Sehingga Akhir 30 Disember 2024 setiap setahun.