Skip to main content

Corporate

Pencapaian Piagam Pelanggan

Bil Janji Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Tidak MenepatiTempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Jumlah Perkhidmatan
Jumlah Menepati Standard % Menepati Standard Jumlah Tidak Menepati Standard % Tidak Menepati Standard
1 Memastikan bayaran bil dan invois dibuat tidak melebihi empat belas (14) hari dari tarikh penerimaan dokumen lengkap (melainkan dinyatakan sebaliknya dalam perjanjian kontrak) 13,132 bilangan bil 99.97% 4 bilangan bil 0.03% 121 bilangan bil persekutuan
12,457 bilangan bil negeri
2 Memberi maklumbalas Aduan melalui SISPAA dalam tempoh 15 hari bekerja 1,059 aduan 99.91%  1 aduan 0.09% 1,069 aduan diterima.

9 aduan dalam tindakan
3 Memberi khidmat nasihat / ulasan teknikal / maklumbalas dalam tempoh tidak melebihi empat (1) bulan:- 1,730 ulasan 95% 90 ulasan 5%

1,820 permohonan diterima.

90 ulasan dalam tindakan

  JUMLAH 15,921 99.4% 95 0.6% 16,025 perkhidmatan

Pencapaian Piagam Pelanggan Jabatan Pengairan dan Saliran Negeri Selangor Sehingga Akhir 30 Disember 2024 setiap setahun.

Dikemaskini : 10 Januari 2025

bahasa sharing button Bahasa Melayu
faq sharing button FAQ
hubungi sharing button Contact Us
aduan sharing button Feedback
sitemap sharing button Site Map
download sharing button Downloads